Pages

Saturday, November 26, 2011

Neslihan'in ilk biryani denemesi

Her zaman Hint restorantlarinda ya da take away'lerde siparisini verdigimiz, Pakistanli arkadaslarin evinde eksik olmayan bu leziz yemegi biz de denemek istedik. Yalniz benim vaktim cok olmadigi icin henuz deneyemedim. Neslihan bu islerde kendini bir hayli ilerletti. Birkac gun once ilk kez denedigi biryaniden bize de verdi.  Tabagin uzerindeki streci kaldirdigim anda anlamistim tadinin da guzel oldugunu...

 Sonuc mu? Sahane ! :)


Tarifini bekliyoruz... :)

4 comments:

  1. Cümlelerinde ki masalvari anlatışın çok hoşuma gitti komşu'cum :)
    Güzel ve içten yorumların beni değişik yemekler yapmak konusunda oldukça motive ediyor.

    En kısa zamanda tarifinide ekleyeceğim.
    Birdaha ki güzel bir lezzette buluşmak dileğiyle :)

    ReplyDelete
  2. Begendigine cok sevindim canim :)
    Bir sonraki lezzet seni burda bekliyor :)
    gec oldugu icin getiremedim bugun.

    Acil spete ihtiyac var :)

    ReplyDelete
  3. Biryani Tarifi

    Not: Öncelikle bu yemeklerin ustaları arkadaşlarımız yanında benim tarifim biraz sönük ve acemi kalacaktır. İstirham ederek nacizane Biryani tarifini paylaşmak istiyorum :)

    Biryani yemeği ortadoğuda özellikle Pakistan ve Hindistan'da yapılan yöresel bir yemektir.
    Biryani'nin birçok çeşidi vardır. Mutton Biryani, Chicken Biryani, Hydarabadi usulu. Aşağıda tarifini paylaştığım Mutton Biryanidir.

    Mutton Biryani
    Mutton (Dana eti veya Kuzu eti) 500gr-700gr,
    Basmati Rice(Pilavlık pirinç) 500 gr- 750 gr
    Zeytinyağı (yarım çay bardağı), 4 orta boy soğan, 5 orta boy domates, 1 bardak yoğurt, 1 çorba kaşığı zencefil ezmesi, 1 çorba kaşığı sarımsak ezmesi,
    2 veya 3 isteğe göre acı yeşil biber, 2-3 çorba kaşığı limon suyu, tuz
    Biryani için özel olan baharat 45 gr. (National Mutton Biryani Spice Mix)

    Yapılışı;
    Yoğurt ve özel Biryani sosunu karıştırıyoruz, kullanacağımız etleri içine ilave edip sos'u ve et'i tekrar karıştırıyoruz. Bu şekilde etler sosla marine olacaktır. (1 saat kadar buzdolabında bekletiyoruz)
    Bu sırada Soğanları ay şeklinde doğrayıp büyükçe bir tencerede rengi altın rengini alana kadar kavuruyoruz. Soğanların rengi dönmeye başladığında zencefil'i ve sarımsağı ekliyoruz 3 dk daha kavurduktan sonra önceden küçük küpler halinde doğradığımız domatesleri ilave ediyoruz.
    5 dk. tüm malzemelerle kavurduktan sonra etlerimizi ilave ediyoruz. Ardından 1 çay bardağı sıcak su ve yemeklil doğradığımız acı yeşil biberlerimizi ekliyoruz.
    Bu şekilde etler suyunu salıp çekene kadar belli aralıklarla karıştırıp kavuruyoruz. Arada limon suyumuzu ilave ediyoruz.

    Etlerimiz pişerken diğer yandan pilav'ı yapıyoruz. Biz burada genellikle basmati rice(bildiğimiz pirinçten biraz daha ince ve uzun şekli) kullanıyoruz. Pilavın suyunu ekledikten sonra içine defne yaprağı ve 1 tane cardemom adında (güzel koku ve lezzet veren zencefilgillerden ıtırlı bir bitki) tohum şeklinde baharatımızı ekliyoruz.
    Etler'in piştiğinden emin olana kadar pişiriyoruz :)

    Büyük bir borcamın en alt katına pilavın yarısını yayıyoruz üzerine pişirdiğimiz etleri ilave ediyoruz. Üzerine ise pilavın diğer kalan yarısını ilave edip.Ve son olarak önceden ısıtılmış fırında 15 dk. kadar pişiriyoruz.
    Fırından çıkardıktan sonra büyük bir kaşıkla etleri ve pilavı karıştırıyoruz.

    Artık Biryanimiz hazır :)
    Afiyet olsun...

    ReplyDelete
  4. Tarif icin cok tesekkurler komsucum....
    En yakin zamanda ben de denemek istiyorum :)

    ReplyDelete