Pages

Wednesday, September 14, 2011

Kolay yumusak pogaca



  • 1 bardak ilik süt 
  • yarim bardak ilik su 
  • yarim bardak siviyag 
  • 2,5 yemek kasigi seker 
  • 1 tatli kasigi tuz 
  • 1 paket kuru maya
  • Aldigi kadar un (3,5 4 bardak kadar) 475-500gr arasi.
  • Uzeri icin bir yumurta sarisi
Tum malzemeleri yumusak ve elinize yapismayacak kivamda bir hamur oluncaya kadar yogurun.
Ben aslinda yogurmak yerine bunlari mikserin hamur yogurma ucuyla yogurdum ve harika oldu.
Sonra istediginiz hamur seklini verip isterseniz icini kiyma ya da peynirle doldurup da yapabilirsiniz.
Ben ici bos bir sekilde yuvarladim hamuru ve yagli kagit koydugum tepsiye dizdim.
Firina koymadan bir muddet mayalanmalarini bekleyebilirsiniz (yarim saat kadar)
Uzerlerine yumurta sarisi surdukten sonra yaklasik 175 derecedeki firinda asagi yukari 35-40 dk da hazir.



Furkan & Kemal ozel kurabiyesi

2 comments:

  1. Furkancim dun aksam denedim pogacani ve bi harika oldu ilk kez tutturabildim.Hatta su an bir tane yiyorum mukemmel eline saglik :)

    ReplyDelete
  2. Afiyet olsun Busracim, basarili oldugununa cok sevindim. ben de biraz sonra tekrar yapacagim :)

    ReplyDelete