Pages

Thursday, February 9, 2012

Patates Pureli Rulo Kofte

Arkadasim Tuba ile gunluk yemek muhabbetimizi yaparken, kiyma ile yapilabilecek bir yemek onermesini istedim. O da bana bu kofteyi onerdi. Ben de hazirlanis suresinin normal kofteden cok fazla uzun surmeyecegini dusunerek bu koftyi yapmaya karar verdim. 


Malzemeler:
300-400 gram kiyma
2 Bayat ekmek
2 Yumurta
4-5 Patates
Sut
Yereyagi
Kekik
Karabiber
Pulbiber
Tuz


Once Patates puresini hazirladim, 4-5 patatesi soyup haslayin. Haslandiktan sonra uzerine bir miktar tereyagi bir miktar sut ilave edip catalla ezerek pure haline getirin. Tuzunu da eklemeyi unutmayin.
Geri kalan tum malzemeleri kofte gibi yugurun  (yumurtalardan birinin akini bir kenara ayirin) Kare seklinde kofteyi cok kalin olmayacak sekilde yagli bir kagidin uzerine yayin. Icine sogumuz patates puresini ekleyip yagli kagit yardimi ile rulo seklinde sarin. Ayirdiginiz yumurta akini ve biraz tereyagini bu rulonun uzerine surun. yaklasik yarim saat 200 derece firinda pisirin. Firindan cikarip iki parmak kalinliginda rololari keserek servis edin.

Not: Orjinal tarif portakalagaci.com'dan alintidir. Fotograflar furkankarayel'e aittir.

1 comment:

  1. Furkancim, tarif icin tesekkurler. Ben evdeki sebzeleri degerlendirmek adina, icini sebzeli yaptim. Guzel oldu. :))

    ReplyDelete