Pages

Wednesday, February 8, 2012

Irmik Helvasi

Degisik bir tatli denemek istedim bugun ve evde hazir bulunan malzemelerle irmik helvasi yapmaya karar verdim. Bu tarifi Hunerlibayanlar.blogspot.com adresinden aldim. Yalniz tarifteki margarin yerine de tereyagi kullandim. Size de oyle oneriyorum.





Malzemeler:


  • 2 Su Bardağı (350 gr.) İrmik
  • 175 Gr. Tereyağ
  • 2 Yemek Kaşığı (dolmalık) Çam Fıstığı
  • 2 Su Bardağı (400 gr.) Şeker
  • 1,5 Su Bardağı (300 ml.) Süt
  • 1,5 Su Bardağı (300 ml.) Su
  • Tarçın (üzeri için)

  • Çelik tencereye 1 yemek kaşığı kadar margarini koyun ve çam fıstıklarını ekleyin. Orta ateşte fıstıkların hafifçe rengi dönene kadar kavurun. (çok kahverengi olmasınlar)
  • Fıstıkların rengi hafif dönünce, kalan margarin ve tereyağını ekleyin ve ateşi çok kısık hale getirin. Yağları yakmadan soğuk şekilde eritin.
  • Ayrı bir tencerede, süt, su ve şekeri karıştırın. Orta ateşte kaynayana kadar sürekli karıştırın. Kaynadıktan sonra ateşi kısın ve 3-4 dk. kaynattıktan sonra, kapatın.
  • Eriyen yağa, irmiği ekleyin ve hiç bırakmadan sürekli karıştırarak, irmiklerin rengi kahverengiye dönünceye kadar kavurun.
  • İrmikler kavrulunca, sütlü şerbeti ekleyin. (Eklediğiniz şerbetin sıcaklığı, elinizi yakacak gibi olmalı, eğer ılınmış ise, tekrar ısıtmalısınız)
  • Şerbeti ekledikten sonra, hafiçe karıştırın ve kapağını kapatarak kısık ateşte 10-15 dk. pişirin. İrmikler şerbeti çekip, pilav görüntüsü alınca, ateşi kapatın.
  • Servis ederken üzerine tarçın serpin ve ılık servis edin.
Not: Bu tarif alintidir. Fotograflar furkankarayel'e aittir.

No comments:

Post a Comment